TEMAS: 1,2,3,4

Que aprendín no tema...

TEMA 1

O ANTIGO RÉXIME E A ILUSTRACIÓN

No século XVIII desenvolveronse en Europa un movemento, a Ilustración cuxo obxectivo era iluminar o ser humano e o coñecemento e facer desaparecer o Antigo Réxime.

Os piares fundamentais eran a raz´ón e o espíritu crítico. Por unha banda constituiu unha fonte de oposición as antigas institucións e noutra unha revolución cultural.

O pais onde máis importancia tivo foi en Francia, e os pensadores máis destacados foron Voltaire, Montesquieu, Rousseou e Diderot e D´Alembert.

Xurdiron novos modelos políticos inspiradores nos principios do liberalismo que afirmaba que a soberanía residía no pobo e isto deu paso a monarquía parlamentaría, e dicir, era o poboo que delegaba o seu poder nun rei.

Ainda así, algúns monarcas europeos aunque aceptaran o progreso económico e cultural dos principios da Ilustración seguiron gobernando de forma absolutista. (Prusia, Rusia e España).

A ciencia viviu un gran desenvolvemento e deu lugar a moitos adiantos técnicos.

En España no século XVIII produciuse unha crisis dinástica ao morrer Carlos II de Austria sen descendencia. Isto derivou na Guerra de Sucesión e terminou coa Paz de Utrecht con un reparto de territorios onde España cedían a Austria, Gran Bretaña e Savoia. Felipe V foi o novo monarca español, que iniciou a dinastía Borbón en España.

Os Borbóns implantaron o modelo absolutista francés pera especialmente Carlos III puxo en marcha importantes medidas para o fomentó económico, cultural e da educación. En España non se din a vertente revolucionaria da Ilustración.

TEMA 2

AS REVOLUCIÓNS BURGUESAS

O acontecemento co que se considera que comezou a Idade Contemporánea foi a Revolución Francesa en 1789.

O motivo que fixo estalar o conflicto foi o malestar xeneralizado en Francia no século XVIII que derivou nun conflicto de reunión dos Estados Xerais (nobreza, clero e terceiro estado). A petición de este último estamento dun voto por cada deputado e o rexeito do rei motivou a constitución da Asamblea Nacional por parte do terceiro estado.

Isto marcou o incio da revolución popular e a adopción de decisións que acabrían co Antigo Réxime. O lema foi "liberdade, igualdade, fraternidade"

Coa caída do rei empezou a Primeira Replública Francesa gobernada por dous grupos: Xirondinos e Xacobinnos.

A Revolución entrou nun período violento (Terror) con Robespierre. A posterios caída e execución de Roberpierre tras un golpe de estado conlevou a etapa do chamado Terror Branco de Directorio.

Nesta étapa sobresae un xeneral, Napoleón Bonaparte, que puxo fin ao Directorio e concentrou nas suas mans o poder, proclamandose en 1804 emperador.

A pesar de que durante unha longa étapa controlou Europa, Napoleón foi derrotado na batalla de Trafalgar e tras a invasión de Rusia.

Aunque volveu a gobernar foi derrotado definitivamente na batalla de Waterloo.

Paralelamente a época da Revolución Francesa, en España ocupou o trono Carlos IV, quen non era moi popular, delegando o seu poder no primeiro ministro Godoy. Tras a execución de Luis XVI en Francia, España declaroulle a guerra pero finalmente foi controlado como a maior parte de Europa por Napoleón. O Emperador entregou a coroa de España ao sei irmán Xose, e esta decisión fixo que o 2 de maio de 1808 o pobo de Madrid se rebelase e dera comezo a Guerra de Independencia.

A resistencia aos franceses refuxiose en Cádiz dende se formaron as Cortes Xerais e se redactou a Constitución de 1812.

Ao final os franceses foron derrotados. A derrota de Napoleón derivou nunha reorganización de Europa e a volta ao Antigo Réxime dende o paso ao sistema coñecido como Restauración.

Os principais principios foron:

·Restablecer o absolutismo como forma de goberno.

·Crear a Santa Alianza para protexerse fronte a revolución.

·Alianza entre Coroa e a Igrexa Católica.

TEMA 3

TEMA 4

AS GRANDES POTENCIAS E O IMPERALISMO

Neste tema demos o auxe do nacionalismo en Europa nunha primeira parte no que falamos de Francia no Segundo Imperio na que houbo unha crises entre as grandes potencias. Estudamos a unificación de Alemaña que se dividiu en partidarios de Grande Alemaña e os que preferían Pequena Alemaña. E o chanceler Otto von Bismarck foi quen logrou a unificación través de unhas guerras (Guerra dos Ducados, Guerra autro-prusiana e a Guerra franco-prusiana).

Na unificación de italiana, os Estados Pontificios obrigaban ao nacionalismo a enfrontarse ao poder temporal do Papa. Piamonte foi quen encamiñou o sentimento nacionalista, Víctor Manuel II foi rey de Sardeña e o protagonista da unificación foi Cavour, recolleu ideas de Mazzini e fazañas de Garibaldi.

No imperalismo, demos a nova fase da expansión colonial, as causas económicas, o factor demográfico (explosión branca), motivos políticos (situación estratéxica e prestixio) e a coartada ideolóxica (racismo).

Nas novas potencias e os imperios coloniais, demos a expansión de Europa nos países de África (Conferencia de Berlín, repartición de África), Asia (penetración encabezada por Reino Unido), dentro de Asia en Rusia (expansión por Asia Central e Siberia), Francia (Indochina) e Países Baixos (Illas de Indonesia). En China os británicos lograron concsións comerciais polas guerras de opio. E por último Oceanía, (establecemento dos británicos en Australia).

Nas extraeuropeas solo hai dous países: Estados Unidos (doutrina Monroe) e Xapón (revolución Meiji)

Na sociedades volvemos recordar os tres estamentos (burguesía e nobreza, clases medias e labregos e proletariado).

No Estado de Benestar dividise en asociacións internacionais: A Primeira Internacional (con dúas tendencias; Marxistas- comunistas que creen no Estado e os Anarquistas- os que non queren Estado). Na Segunda Internacional (xurde a socialdemócrata que predomina no socialismo alemán, a figura máis destacada foi Rosa Luxemburg e o obxetivo era a unión da clase obreira)

No movemento de emancipación da muller, demos que as mulleres sempre traballaron, pero a novidade era que podían optar por unha eduación como a que podian obter os homes. As mulleres solían traballar de enfermeiras e profesoras que era o máis normal. Houbo un movemento sufraxista que foi que esixía o dereito a voto para as mulleres, pero ata 1914 isto non poido ser posible.

Para rematar con iste tema, nas clases estivemos facendo comentarios de textos e algunha investigación.

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar